Případová studie - Jak e-shop s nábytkem meziročně vzrostl o téměř 100 %
Veronika Janusová │ Fair Media
Víte, že…? I nábytkářská firma může v době s klesající tendencí růst meziročně o téměř 100 %?
Sami jsme netušili, že při začátku spolupráce s e-shopem www.relax-postele.cz se nám podaří dosáhnout těchto výsledků, ale po sumarizaci roku 2022 a roku 2023 jsme se dostali právě na tato čísla.
E-shop relax-postele.cz se zaměřuje na prodej nábytku z masivního dřeva či lamina, a především na postele, ať už dětské, manželské či jednolůžkové. V jejich nabídce najdete ale i sedací soupravy, různé sady nábytku do obýváku, ložnice, či předsíně.
Co bylo cílem naší spolupráce?
Tak jako v mnoha případech spoluprací s e-shopy, i zde byl hlavní cíl růst při zachování relevantního PNO, což v dnešní vysoce konkurenční době byla opravdu výzva, kor s přihlédnutím na krize, které se v posledních letech vyrojily.
Jak si klient vedl před začátkem spolupráce?
S ohledem na špatné zkušenosti s agenturami si klient spravoval PPC kampaně a kampaně na sociálních sítích svépomocí. Naším úkolem tedy bylo jej přesvědčit o tom, že vkládá své finance a kampaně do správných rukou. Jelikož se klient částečně v PPC reklamách orientoval, bylo o něco jednodušší ho seznámit s problematikou, které jsme, po úvodním auditu PPC kampaní, čelili. Již v té době investoval do kampaní nemalé částky a naší hlavní prioritou bylo kampaně co nejdříve zefektivnit.
Jak tedy probíhala naše spolupráce?
Audit všech kampaní a nastavení účtů
Velkým problémem byla kombinace reklam na jeden e-shop ze dvou různých reklamních účtů, kdy se u druhého účtu, kde tyto reklamy být neměly, neměřily konverze. Nerelevantní účet k danému e-shopu jsme tedy pročistili od nerelevantních reklam, abychom měli lepší přehled o tom, odkud nám zákazníci chodí a s jakým efektem.
V souvislosti s tímto proběhl i celkový audit analytiky - od propojení s Google Analytics, přes uchovávání dat, po jejich následné zpracování.
Analýza klíčových slov a produktových feedů
Jakmile jsme měli vyladěné tyto základní úkony, pustili jsme se do analýzy klíčových slov, ale i analýzy feedů pro PPC systémy, které považujeme za stěžejní zdroje pro výkon kampaní.
Prvotním krokem pro nás bylo vyladění produktových feedů přes externí nástroj Mergado, díky kterému jsme mohli lépe uchopit celkovou strategii kampaní, ale i lépe nastavit jejich vlastnosti pro srovnávače zboží jako je favi, biano ži Zboží.
Nastavení nových kampaní a postupné pozastavení starých
S ohledem na výkon jsme k celkovému přenastavení účtů přistupovali obezřetně, aby výkon ze dne na den rapidně neklesl.
V rámci Google Ads jsme přistoupili ke kombinaci vyhledávacích kampaní na preferované kategorie a performance max kampaní, aby se vzájemně co nejvíce doplňovaly.
S ohledem na co největší zefektivnění výkonu z performance max kampaní (kombinace vyhledávací a obsahové sítě + Google nákupů) jsme zvolili strategii segmentace kampaní dle maržovosti. Máme tak větší jistotu, že investujeme tam, kde to má největší smysl a je tak jednodušší si ohlídat návratnost.
V době hlavní sezóny přišel Google s novým typem kampaně Demand Gen, kterou jsme též zakomponovali mezi stávající kampaně. Jedná se totiž o skvělý doplněk pokud jde o zvyšování povědomí o produktu / službě / webu, jelikož správci dovolí vytvořit kampaně podobné těm, které vidíme na sociálních sítích.
V rámci Skliku jsme přistoupili ke kombinaci vyhledávacích kampaní na preferované kategorie a remarketingovým kampaním včetně dynamického remarketingu, abychom efektivněji oslovovali stávající uživatele.
Nelze se spoléhat jen na jeden zdroj
Našim klientům se snažíme vždy nabídnout komplexní online marketingovou strategii a to z jednoduchého důvodu - nelze se spoléhat jen na jeden zdroj. Ano, to, že to zde píšeme podruhé má svůj opodstatněný důvod.
Kromě PPC kampaní jsme připravili produktové feedy pro srovnávače zboží a také pro facebook.
Kromě tedy výkonnostních kampaní na Googlu a Seznamu jsme propojili několik dalších akvizičních zdrojů pro získání dalších zákazníků a to:
Srovnávače zboží: favi, biano, Zboží.cz
Facebookové a IG kampaně, kde jsme se zaměřili nejen na akviziční kampaně vycházející z feedu, ale i na další typy kampaní včetně remarketingu.
A další dílčí nástroje.
V rámci utužování vztahů se zákazníky jsme spolupráci rozšířili i o:
E-mailing - newslettery
Správu obsahu na sociálních sítích
Sjednocení firemní identity napříč zdroji
Jak je vidět, na celkový výkon e-shopu nemá vliv pouze dobře nastavená reklama, ale spousta dalších faktorů.
Proč je nutnost umět reagovat v případě výpadku některého ze zdrojů
Ano, i toto se může stát a je třeba umět zareagovat včas a efektivně. Ani my jsme se bohužel nevyhli potížím s ukradeným business managerem našeho klienta a s tím spojenými problémy.
V jednu chvíli jsme přišli o přístupy k business manageru klienta, k FB stránce a tedy i k datům.
Nezbývalo tedy než rychle zareagovat a dohnat ztrácející se výkon někde jinde. Došlo tedy ke zvýšení podpory akvizičních kampaní napříč ostatními kanály a také posílení remarketingu.
Mezitím jsme v rámci facebooku klientovi založili vše znovu a postupně nastavovali vše tak, jak bylo potřeba a jak nám to facebook dovolil - na nové účty se bohužel dívá dost skepticky, nejsou zde tedy takové možnosti jako jsme měli u účtu s historií. Nicméně na získání starého účtu jsme neúnavně pracovali a pracujeme dál.
Čeho jsme za rok spolupráce dosáhli?
Meziroční nárůst tržeb o 91 %
Meziroční nárůst objednávek o 62 %
Meziroční nárůst marže o 94 %
S průměrným PNO 11 %
Spokojený klient
Vše se odvíjí od vzájemné komunikace - klient > agentura
Nic z toho by se nám ale nepodařilo, kdybychom s klientem neudržovali kvalitní vztahy s jednotlivými specialisty, a nevedli s ním aktivní komunikaci.
Co bude dál?
Rozhodně se budeme snažit dělat vše pro to, abychom udrželi minimálně výkon letošního roku, a v ideálním případě příští rok slavili další růst a to nejen náš, ale hlavně našeho klienta.
Máte i vy pocit, že potenciál vašeho byznysu není plně využit? Obraťte se na nás, rádi s vámi probereme detaily a možnosti.