Případová studie - Jak e-shop s nábytkem meziročně vzrostl o téměř 100 %

Veronika Janusová │ Fair Media

Víte, že…?
I nábytkářská firma může v době s klesající tendencí růst meziročně o téměř 100 %?

Sami jsme netušili, že při začátku spolupráce s e-shopem www.relax-postele.cz se nám podaří dosáhnout těchto výsledků, ale po sumarizaci roku 2022 a roku 2023 jsme se dostali právě na tato čísla.

E-shop relax-postele.cz se zaměřuje na prodej nábytku z masivního dřeva či lamina, a především na postele, ať už dětské, manželské či jednolůžkové. V jejich nabídce najdete ale i sedací soupravy, různé sady nábytku do obýváku, ložnice, či předsíně.

Co bylo cílem naší spolupráce?
Tak jako v mnoha případech spoluprací s e-shopy, i zde byl hlavní cíl růst při zachování relevantního PNO, což v dnešní vysoce konkurenční době byla opravdu výzva, kor s přihlédnutím na krize, které se v posledních letech vyrojily.

Jak si klient vedl před začátkem spolupráce?
S ohledem na špatné zkušenosti s agenturami si klient spravoval PPC kampaně a kampaně na sociálních sítích svépomocí. Naším úkolem tedy bylo jej přesvědčit o tom, že vkládá své finance a kampaně do správných rukou. Jelikož se klient částečně v PPC reklamách orientoval, bylo o něco jednodušší ho seznámit s problematikou, které jsme, po úvodním auditu PPC kampaní, čelili. Již v té době investoval do kampaní nemalé částky a naší hlavní prioritou bylo kampaně co nejdříve zefektivnit.

Jak tedy probíhala naše spolupráce?

  • Audit všech kampaní a nastavení účtů
    • Velkým problémem byla kombinace reklam na jeden e-shop ze dvou různých reklamních účtů, kdy se u druhého účtu, kde tyto reklamy být neměly, neměřily konverze. Nerelevantní účet k danému e-shopu jsme tedy pročistili od nerelevantních reklam, abychom měli lepší přehled o tom, odkud nám zákazníci chodí a s jakým efektem.
    • V souvislosti s tímto proběhl i celkový audit analytiky - od propojení s Google Analytics, přes uchovávání dat, po jejich následné zpracování.
  • Analýza klíčových slov a produktových feedů
    • Jakmile jsme měli vyladěné tyto základní úkony, pustili jsme se do analýzy klíčových slov, ale i analýzy feedů pro PPC systémy, které považujeme za stěžejní zdroje pro výkon kampaní.
    • Prvotním krokem pro nás bylo vyladění produktových feedů přes externí nástroj Mergado, díky kterému jsme mohli lépe uchopit celkovou strategii kampaní, ale i lépe nastavit jejich vlastnosti pro srovnávače zboží jako je favi, biano ži Zboží.
  • Nastavení nových kampaní a postupné pozastavení starých
    • S ohledem na výkon jsme k celkovému přenastavení účtů přistupovali obezřetně, aby výkon ze dne na den rapidně neklesl.
    • V rámci Google Ads jsme přistoupili ke kombinaci vyhledávacích kampaní na preferované kategorie a performance max kampaní, aby se vzájemně co nejvíce doplňovaly.
    • S ohledem na co největší zefektivnění výkonu z performance max kampaní (kombinace vyhledávací a obsahové sítě + Google nákupů) jsme zvolili strategii segmentace kampaní dle maržovosti. Máme tak větší jistotu, že investujeme tam, kde to má největší smysl a je tak jednodušší si ohlídat návratnost.
    • V době hlavní sezóny přišel Google s novým typem kampaně Demand Gen, kterou jsme též zakomponovali mezi stávající kampaně. Jedná se totiž o skvělý doplněk pokud jde o zvyšování povědomí o produktu / službě / webu, jelikož správci dovolí vytvořit kampaně podobné těm, které vidíme na sociálních sítích.
    • V rámci Skliku jsme přistoupili ke kombinaci vyhledávacích kampaní na preferované kategorie a remarketingovým kampaním včetně dynamického remarketingu, abychom efektivněji oslovovali stávající uživatele.
  • Nelze se spoléhat jen na jeden zdroj
    • Našim klientům se snažíme vždy nabídnout komplexní online marketingovou strategii a to z jednoduchého důvodu - nelze se spoléhat jen na jeden zdroj. Ano, to, že to zde píšeme podruhé má svůj opodstatněný důvod.
    • Kromě PPC kampaní jsme připravili produktové feedy pro srovnávače zboží a také pro facebook.
    • Kromě tedy výkonnostních kampaní na Googlu a Seznamu jsme propojili několik dalších akvizičních zdrojů pro získání dalších zákazníků a to:
      • Srovnávače zboží: favi, biano, Zboží.cz
      • Facebookové a IG kampaně, kde jsme se zaměřili nejen na akviziční kampaně vycházející z feedu, ale i na další typy kampaní včetně remarketingu.
      • A další dílčí nástroje.
    • V rámci utužování vztahů se zákazníky jsme spolupráci rozšířili i o:
      • E-mailing - newslettery
      • Správu obsahu na sociálních sítích
      • Sjednocení firemní identity napříč zdroji
    • Jak je vidět, na celkový výkon e-shopu nemá vliv pouze dobře nastavená reklama, ale spousta dalších faktorů.

Proč je nutnost umět reagovat v případě výpadku některého ze zdrojů
Ano, i toto se může stát a je třeba umět zareagovat včas a efektivně. Ani my jsme se bohužel nevyhli potížím s ukradeným business managerem našeho klienta a s tím spojenými problémy.
V jednu chvíli jsme přišli o přístupy k business manageru klienta, k FB stránce a tedy i k datům.
Nezbývalo tedy než rychle zareagovat a dohnat ztrácející se výkon někde jinde. Došlo tedy ke zvýšení podpory akvizičních kampaní napříč ostatními kanály a také posílení remarketingu.
Mezitím jsme v rámci facebooku klientovi založili vše znovu a postupně nastavovali vše tak, jak bylo potřeba a jak nám to facebook dovolil - na nové účty se bohužel dívá dost skepticky, nejsou zde tedy takové možnosti jako jsme měli u účtu s historií. Nicméně na získání starého účtu jsme neúnavně pracovali a pracujeme dál.

Čeho jsme za rok spolupráce dosáhli?

  • Meziroční nárůst tržeb o 91 %
  • Meziroční nárůst objednávek o 62 %
  • Meziroční nárůst marže o 94 %
  • S průměrným PNO 11 %
  • Spokojený klient

graf vývoje

Vše se odvíjí od vzájemné komunikace - klient > agentura
Nic z toho by se nám ale nepodařilo, kdybychom s klientem neudržovali kvalitní vztahy s jednotlivými specialisty, a nevedli s ním aktivní komunikaci.

Co bude dál?
Rozhodně se budeme snažit dělat vše pro to, abychom udrželi minimálně výkon letošního roku, a v ideálním případě příští rok slavili další růst a to nejen náš, ale hlavně našeho klienta.

Máte i vy pocit, že potenciál vašeho byznysu není plně využit? Obraťte se na nás, rádi s vámi probereme detaily a možnosti.

Máte zájem o naše služby?

Napište nám

Chcete-li vyplnit tento formulář, prosím povolte v prohlížeči JavaScript.
Zaškrtávací políčka