Influencer
Nejsilnější reklama má jméno a tvář
Influencer je člověk, který má schopnost ovlivňovat názory, chování a nákupní rozhodnutí své komunity především skrze aktivitu na sociálních sítích. Nemusí to být celebrita v tradičním smyslu, influencerem se může stát i „obyčejný“ uživatel, který si získal důvěru publika pravidelným a autentickým obsahem. Sledující mu často věří víc než klasické reklamě, což z něj činí velmi cenný nástroj v marketingu. Ovlivňovat mohou prostřednictvím videí, fotek, recenzí, stories, podcastů nebo jiných forem digitální komunikace.
Silní jsou i mikroinfluenceři = tvůrci s menším, ale věrným publikem, často zaměření na konkrétní téma. Značky s influencery spolupracují různě: formou recenzí, soutěží, barteru, affiliate spolupráce, ambasadorství nebo účastí na akcích. Klíčové je vybrat influencera, který ladí s hodnotami a cílovou skupinou značky.